Labas pārvaldības prakses veicināšana

Tiesībsargs sadarbībā ar atsaucīgajām Latvijas novadu pašvaldībām šī gada septembrī uzsāk kampaņu “Īsa pamācība labā pārvaldībā”, aicinot valsts un pašvaldību iestāžu darbiniekus un to klientus būt pieklājīgiem, atklātiem, godprātīgiem un atbildīgiem savstarpējā saskarsmē un grūtību risināšanā. Labas pārvaldības princips ir ne tikai garantētā iespēja realizēt tiesības un tiesiskās intereses, tas visa pamatā prasa pretimnākošu un cieņpilnu valsts vai pašvaldības iestādes attieksmi pret privātpersonu, kas izpaužas ne vien kā iestādes darbinieku rīcība atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam, bet arī pastāvīgi uzlabota sniegto pakalpojumu kvalitāte.

 

Titulattēls kampaņai "Īsa pamācība labā pārvaldībā"
Titulattēls kampaņai “Īsa pamācība labā pārvaldībā”

Kampaņas ietvaros tiesībsargs un novadu pašvaldības sākot ar šī gada septembri savās mājaslapās un bezmaksas izdevumos katru mēnesi izvietos asprātīgas karikatūras ar aicinājumu ne tikai darbiniekiem, bet arī apmeklētājiem ievērot labas audzināšanas un komunikācijas pamatprincipus, cienīt vienam otru un vienmēr meklēt labākos veidus problēmu risināšanā.

Pirmā karikatūra ar saukli “Esi pieklājīgs!” attiecināma uz abpusēji pretimnākošas un korektas attieksmes principu.

Esi pieklājīgs! Tas nav ar likumu uzlikts pienākums, tā ir labas audzināšanas pazīme.
Esi pieklājīgs! Tas nav ar likumu uzlikts pienākums, tā ir labas audzināšanas pazīme.

 

Laba pārvaldība sākās ar pieklājību, ar valsts amatpersonu un darbinieku pretimnākošu attieksmi pret cilvēku, kas vērsies ar jautājumu iestādē. Tādēļ labas pārvaldības princips kā uzvedības norma paredz pienākumu valsts amatpersonām un darbiniekiem būt pieklājīgiem. Savukārt cilvēkiem ir tiesības to prasīt.

Taču jāatceras, ka pieklājība nav tikai ar likumu uzlikts pienākums, tā ir arī laba audzināšana. Savstarpēja pieklājība ir labākais veids, kā atrisināt cilvēkam vēlamo jautājumu un uzlabot labu pārvaldību.