Tiesībsargs izglīto
Tiesībsardze: iedzīvotāji vairākkārtēji sūdzas par bāriņtiesu darba kvalitāti

Tiesībsardze Karina Palkova turpina ieviesto praksi – ikmēneša iedzīvotāju pieņemšanu, lai nodrošinātu atklātu dialogu ar sabiedrību un savlaicīgi identificētu cilvēktiesību un labas pārvaldības problēmas. Ceturtdien, 13. novembrī, notika otrā apmeklētāju pieņemšana, kurā iedzīvotāji aktualizēja vairākus nozīmīgus jautājumus, kas prasa turpmāku izvērtēšanu.
Arī šoreiz iedzīvotāji tiesībsardzei pauda neapmierinātību par bāriņtiesu rīcību un darba kvalitāti, neslēpjot satraukumu par bāriņtiesu lēmumu kvalitāti un darbinieku objektivitāti, profesionālo kompetenci, komunikācijas necaurspīdīgumu un personas datu izpaušanu. Šādas sūdzības atkārtojas jau vairākās iedzīvotāju pieņemšanās, tādējādi bāriņtiesu darba kvalitāte izvirzās kā viena no visbiežāk minētajām problēmām no iedzīvotājiem saņemtajās sūdzībās. Tiesībsardze norāda, ka šāda tendence liecina par iespējamām sistēmiskām nepilnībām bāriņtiesu darbībā, kas var ietekmēt gan bērnu, gan vecāku tiesību aizsardzību.
Apmeklētāji aktualizēja bērnu vērtēšanas sistēmu pirmskolas izglītības posmā, kas dažviet neatbilst bērnu vecumam un tiek piemērota nevienlīdzīgi dažādās pašvaldībās.
Iedzīvotāji pie tiesībsardzes vērsās arī ar jautājumiem par nodokļu atvieglojumu nepiemērošanu cilvēkiem ar invaliditāti, norādot uz iespējamu nevienlīdzīgu attieksmi. Tāpat iedzīvotāji norādīja uz pārmērīgu trokšņu līmeni Rīgā un, viņuprāt, nepietiekamu pašvaldības policijas reakciju.
Vairāki iedzīvotāji vērsās ar sūdzībām par emocionālo vardarbību darba vidē un trauksmes cēlēju aizsardzības mehānisma neefektivitāti, uzsverot, ka ziņotāji nereti tiek pakļauti mobingam un bosingam.
Tiesībsardze izvērtēs iedzīvotāju sūdzības un nepieciešamības gadījumā rosinās pārbaudes lietas vai piemēros citus iedzīvotāju tiesību aizsardzības mehānismus.